Ez egy archívum. Így nézett ki az egyik legnagyobb magyar keresők­kel, keresőoptimalizálás­sal foglalkozó weboldal régebben. Az oldal aktuális állapota ide kattintva tekinthető meg.   Adatvédelmi nyilatkozat


Keresőoptimalizálás:

۞ keresés ۞ látogató-keresés ۞ pénzkeresés

Weblapok rangsorolása a bejövő linkek alapján

A PageRanktm (PR) a Google Inc. egyik legfontosabb újítása volt, mellyel a Találati rangsor minőségét nagymértékben javítani tudták, felhasználva a honlapok üzemeltetőinek közvetett értékítéletét: Végletekig leegyszerűsítve úgy lehete ezt a bonyolult technológiát leírni, hogy minden A oldalról B oldalra mutató hivatkozás egy, a B oldalra leadott szavazatnak minősül. A szavazat súlya függ attól, hogy a szavazatot leadó A oldalra hányan szavaztak, és így tovább. A fenti analógiához hasonlóan számításba kerülnek az ugyanazon a webhelyen található weblapok is, lehetővé téve a webhely belső hierarchiája szerinti súlyozást is. A Google kereső ennek megfelelően folyamatosan számolja, újraszámolja az adatbázisában levő weblapok PageRank értékét. A felhasználók számára ez egy 1-10-ig terjedő skálán jelenik meg, de minden bizonnyal a tényleges számítás ennél jóval nagyobb számokkal történik, tehát két ugyanolyan PR értékű oldal valójában egy bizonyos értéktartományon belül helyezkedik el. Minden egyes weblapra külön kiszámításra kerül ez az érték, tehát ugyanazon webhely különböző lapjainak különböző PR értéke lehet. Az értékek kiszámolása bonyolult algoritmusokkal történik, módja vélhetőleg folyamatosan finomodik, és titkos, bár a Google-ről szóló első publikációkban olvasható PageRank leírást alapul véve nagyvonalakban képet alkothatunk annak mikéntjéről. Az egyes lapok PageRank értékének megtekintése többféleképpen lehetséges, (l. PageRank érték megállapítása című oldal)

Példa néhány nyitólap Page Rank értékére

Pagerank érték jelentősége

Mint a fenti példákból kitűnik, a lehetséges Pagerank értékek behatároltak, a webhely méretétől, a site lapjainak számából, rá mutató külső linkekből adódóan. A PR érték nincs egyenes arányban a látogatottsággal. Fontossága akkor érhető tetten, amikor az egyes kifejezésekre válaszul adott Találati rangsor összeállítása történik: ekkor a magasabb PR értékű oldal kerül előrébb, azonban ez csak egy tényező a sok közül az oldalak Rangsorolásának kialakításahoz.

A PR érték - a Találati rangsorban elfoglalt helyezések számához - jóval könnyebben megfogható, mint például az, hogy jól írtuk-e meg az oldal TITLEjét, kihasználjuk-e az oldalban levő potenciált, ezért a weblaptulajdonosok jó részét kifejezetten foglalkoztatja a PR érték növelése, miközben nem fordítanak kellő figyelmet még az Oldal kulcsfontosságú részeinek optimalizálására sem. A PageRank túlmisztifikálása tehát a Weboldal optimalizálás téveszméi közé tartozik: nem attól jól optimizált egy oldal, ha nagy a PR értéke, és fordítva: egy a nagy PR érték korántsem jelenti azt, hogy optimalizált lenne a webhely.

Pagerank számításának megértése

Egyrészt a PageRank leírása című cikk is hasznos lehet ebben, de ha magad szeretnéd többé kevésbé kipróbálni, hogy bizonyos konfigurációk esetén hogyan változik a PR érték, akkor érdemes megnézni a PageRank Decodert a http://www.search-this.com/pagerank_decoder/ oldalon. Ez egy interaktív Flash alapú "játék"; segítségével tetszőleges oldalakat hozhatsz létre, és különbözőképpen összelinkelheted őket, majd kiszámoltathatod a végeredményeket. Mindenképpen nézd meg a demót, és olvasd el a FAQ szekciót, mert a rendszer működése félreértésekre adhat okot.

PageRank értékek változása

Kezdetben minden újonnan létrehozott weblap PR értéke nulla. Ha minden rendben van, és problémás techonlógiák nem akadályozzák a weblap Felgöngyölítését, akkor szerencsés esetben leghamarabb egy hét alatt, legkésőbb négy-hat hét alatt kapja meg kezdeti értékét az új weblap. Valószínűleg minél több Teljes értékű link mutat az oldaladra, annál hamarabb, de ettől függetlenül számít az is, hogy éppen hol tart a PageRank számítási ciklusa.

Későbbiekben is előfordulhat, hogy a PageRank értékek olykor egyik napra megváltoznak, majd esetleg pár nap múlva újra visszaáll az előző érték vagy esetleg egy nagyobb szám. A PageRank értékek frissítése ugyanis ciklikusan történik, erről további információt a Google Tánc jelenségét bemutató odlalon találsz.

Linkcsere, fizetett linkek és Page Rank

Néhány esetben még akkor sem adja át a PR értéket egy hivatkozás, ha az egyébként technikailag Teljes értékű linknek tekinthető. Ilyen lehet például, amikor a Google kereső arra utaló jeleket talál, hogy az adott link fizettség ellenében került fel az oldalra. Erre utalnak a Google saját iránymutatásai webmestereknek: "Ne vegyél részt >>link-sémákban<< melyeket arra találtak ki, hogy javítsák oldalad helyezését a találati listában, vagy növeljék a site PageRank értékét." Bővebben lásd még: http://www.mattcutts.com/blog/text-links-and-pagerank/

subtopics:


comments:

pagerank 6 -- Mon, 05 Jun 2006 06:01:30 -0500 reply
Ja én is látom a http://www.hup.hu az 6/10 -es, de sokra nem mennek vele. Csak a főoldal 6/10 -es. Az összes többi aloldal szutyok 0/10-es. Ebből is látszik, hogy maga az oldal nem minőségi csak mindenki mint a hülye, amolyan divatból "defacto" szabványként elhelyez egy linket a www.hup.hu felé. A webmarketing motorja szerintem SUX, már csak azért is mert sok GNU/Linux oldalakon is szerepel, ami nem igazán a profilja a HUP-nak. Linux és Unix ugyan rokon és sok Linux hír van a HUP-on is, de szerintem jóval több Linux hír van mint Unix. Nem is értem miért Hungarian Unix Portal :) A legviccesebb az egészben meg az, hogy magát a webszervert meg a freeBSD szolgálja ki. De ha a kis ördög mellé rakták le a voksukat jobb lenne freeBSD híreket szolgáltatni, s akkor lenne legalább egy jó Hungarian freeBSD portál :) Én elég sok helyen találkoztam már a http://www.linuxbazis.hu/ oldallal is. Nem számoltam össze a back linkeket. Google-el ügyebár ezt nem is érdemes, hiszen az sok hasznos információt back link ügyben nem közöl. Back linkek vizsgálatára szerintem a legjobb az AV.com HUP-ra 5800 back linket mutatott ki, www.linuxbazis.hu -ra meg 7020 -at (Június 5), érdekes módon a LinuxBázis? csak 5/10 -es (tehát PR szintjén) a jelentéktelen oldalak közé sorolható, míg a HUP.hu meg 6/10 -es, amely már az igazán elterjedt oldalak közé sorolható. Viszont érdekes eset amit fentebb írtam, hogy a LinuxBázis? aloldalai is rendelkeznek PR értékkel. Pl. a hírek szekció ugyanúgy 5/10 -es mint a főoldal. A directory -k is kaptak PR értéket. A HUP-nál csak a főoldal 6/10 -es. Ezért gondolok arra, hogy lehet a HUP-nál, csak egy "defacto" mánia szabvány van, míg a másik oldal esetében pedig releváns találati linkek elhelyezésén van a hangsúly.

pagerank 6 --OldalGazda, Mon, 05 Jun 2006 06:28:17 -0500 reply
Igen, az altavista is elég jól mutatja a Bejövő hivatkozásokat, a Yahoo! keresőhöz és az MSN Keresőhöz hasonlóan. Az általad összehasonlított két webhely aloldalainak effajta összehasonlítása pedig rendkívül önkényes: bármiféle érvényes következtetést csak kb. akkor tudnál levonni, ha összeszámolnád a a két webhely összes lapján a PR értékeket, majd szépen összeadnád őket egyenként.

Egyébiránt a hup és a linuxbázis egy lapon említése hogyismondjam legalábbis a realitásérzék némi megbicsaklásáról, vagy pedig erős, személyes indíttatású elfogultságról tanuskodik, ezért engedd meg, hogy eltekintsek a további meglátásaid kommentálásától.

Üdv: JJózsef

Nem kívánt link -- Wed, 19 Jul 2006 02:29:37 -0500 reply
Mi van abban az esetben, ha valaki "önkényesen" felvetette az oldalam linkjét egy Google által "feketelistás" oldalra? Lehet kötelezni egy ilyen oldalt, hogy ne hivatkozzon az oldalamra? Üdv.: Blendegúz

harzol -- Wed, 19 Jul 2006 02:31:38 -0500 reply
Ne törődj vele. Amíg nem linkeled vissza, addig nem lesz belőle károd.

Re:Nem kívánt link -- Wed, 19 Jul 2006 02:39:21 -0500 reply
Egyetértek, a lényeg, hogy Te ne linkeld meg azt az oldalt. Ha téged ennél is jobban zavar, akkor írj egy kultúrált e-mailt a webmesternek, nekem ez általában be szokott jönni az ilyen jellegű eseteknél. Egyébként kíváncsi lennék, hogy melyik az a feketelistás oldal ;)

Nem kívánt link -- Wed, 19 Jul 2006 02:44:46 -0500 reply
Köszi! Ez megnyugtató... A feketelistás oldal? Hát a dmoz.org :D

Nem kívánt link -- Wed, 19 Jul 2006 02:50:00 -0500 reply
Hmmmm.... Ezt ugye csak viccnek szántad?

Nem kívánt link -- Wed, 19 Jul 2006 02:55:21 -0500 reply
Attól mert még egy csomó szakadék oldal egy az egyben tükrözi az [Open Directory]? tartalmát, azért még nem lesz neked rossz, ez ne tévesszen meg. Különben hiába írnál e-mailt a tükröző oldalaknak, hiszen ők általában jogszerűen használják fel az ODP tartalmát. Az ODP-ből meg épeszű ember nem akarja kivetetni magát.

webni.innen.hu - mert hülye azért nem vagyok -- Wed, 19 Jul 2006 03:00:01 -0500 reply
Tudom, hogy szoktak itt elmebetegek is hozzászólni (ld: matáv tudakozó aloldal), de az ODP csak poén volt... (Egyébiránt magam is ODP szerkesztő vagyok egy kategóriában) Üdv.: Blendegúz

webni.innen.hu - mert hülye azért nem vagyok -- Wed, 19 Jul 2006 03:12:15 -0500 reply
Nem elmebetegek ők, csak kicsit el vannak veszve egy számukra ismeretlen közegben. Tényleg, mesélnél egy kicsit pl. hogy hányadszorra jelentkeztél, mire felvettek? Mekkora kategóriát kezelsz? köszi: JJózsef

ODP szerkesztés -- Wed, 19 Jul 2006 03:26:08 -0500 reply
Hát igazán nem nagy a kategória, amit kezelek, de jó egy kicsit belekóstolni ebbe is... Itt megnézheted: http://dmoz.org/profiles/blendeguz.html Amúgy elég sokat kellett várni, kb 5 hónapot... és egy csomó "szűrésen" kellett átmenni előtte. Üdv.: Blendegúz

PageRank - ODP -- Tue, 01 Aug 2006 13:10:15 -0500 reply
Pár hete tettem egy nagy hülyeséget. Az egyik aloldalamat a Remove URL-el véletlenül kiírtottam a google keresőjéből. A leírása szerint 180 napig nem veszi fel újra a keresőbe a google(a PageRank 4-ről 0-ra esett vissza). Van valami mód a gyorsabb újrafelvételre? Pl. valahova írni stb. A másik kérdésem az ODP-vel kapcsolatos. 1.5 éve sikertelenül próbálom bejutatni az oldalam, még válasz levelet sem kaptam, ez normális?

Re:PageRank - ODP --OldalGazda, Tue, 01 Aug 2006 14:39:44 -0500 reply
Hát, ha azt tetted, amit leírtál, akkor 6 hónapig valóban nem sok esélyed lehet, hogy visszakerülj a Google indexébe. Személyes tapasztalatom nincs ezzel kapcsolatban, azonban nagyon valószínűnek tartom ezt. Az ODP-vel kapcsolatban pedig nagyonis előfordulhat, hogy vársz egy csomót. Nem tudom például, hányszor próbáltad beküldeni: újrapróbáltad-e mondjuk fél évente, vagy másfél éve rendületlenül vársz... Érdekes lehet még, hogy milyen kategóriába próbáltál jelentkezni, ha ugyanis van szerkesztője a kategóriának, akkor az oldal alján az ki van írva, és őt megkeresheted esetleg külön is. Biztos, hogy jó megfelelő kategóriába próbáltad bejuttatni az oldalt? Biztos, hogy betartottad az ajánlás egyéb szabályait is?

W3C.hu -- Wed, 02 Aug 2006 07:11:39 -0500 reply
Van 9-es PageRank is kis hazánkban: http://www.w3c.hu

Re: W3C.hu --OldalGazda, Wed, 02 Aug 2006 07:26:39 -0500 reply
Köszi!

Ennek megfelelően aktualizáltam a listát!

JJózsef

Re:PageRank - ODP -- Wed, 02 Aug 2006 10:58:55 -0500 reply
Hála az égnek csak egy aloldalt intéztem így el, de azért eléggé bosszantó. Az ODP-nél kb. 3 havonta újraküldtem , de semmi eredménye. A kategóriánál ügyeltem, hogy a megfelelőbe menjen, viszont a szerkesztő nincs feltüntetve az oldalon(Szótárak).

Re:PageRank - ODP --OldalGazda, Wed, 02 Aug 2006 11:18:43 -0500 reply
Szerintem akkor menj fel a Magyar kategóriáig egészen, az az első kategória ugyanis, ahol fel vannak tüntetve szerkesztők. Kattints a nevükre, és küldj nekik üzenetet, hátha az segíthet.

Re:PageRank - ODP -- Wed, 02 Aug 2006 18:58:09 -0500 reply
Köszi. Felvettem velük a kapcsolatot és egyben jelentkeztem a kategória szerkesztőjének.

pagerank 6 -- Mon, 18 Sep 2006 05:47:38 -0500 reply
dehülyevagy, édesfiam.

kapd.be -- Mon, 18 Sep 2006 11:23:22 -0500 reply
http://Jároli-József.kapd.be

kapd.be -- Mon, 18 Sep 2006 11:23:48 -0500 reply
http://Jaroli-Jozsef.kapd.be

Re: kapd.be --OldalGazda, Mon, 18 Sep 2006 12:28:25 -0500 reply
Szeretem a kultúrált és az intelligens megnyilvánulásokat...

Re: kapd.be -- Mon, 18 Sep 2006 12:37:10 -0500 reply
Kinek szurod ennyire a szemet? Es miert? :-) Da a mostani gyurcsanybeszed utan, az ilyen beirasok mar szinte laza semmik.

pgrank -- Mon, 18 Sep 2006 12:51:45 -0500 reply
Mit tudsz te a pagerankról Józsi?

pgrank --OldalGazda, Mon, 18 Sep 2006 13:26:13 -0500 reply
felteszem ez robbantotta ki az egész indulatáradatot...

hup.hu/node/29670

Hupos hőzöngők, bravó! -- Mon, 18 Sep 2006 14:05:10 -0500 reply
Ez a HUP oldaláról induló idiotizmus nagyjából elérte a "Matáv Tudakozó Plusz" beírásainak színvonalát. Odafigyeléssel olvasni nem képes (vagy nem hajlandó) funkcionális analfabéták a világ legtermészetesebb módján kezdenek el ész nélkül alpári módon fröcsögni és ócsárolni valakit.

Az egyértelműség kedvéért: egy ún. hozzászóló vagyok (tudjátok, gyerekek, olyasvalaki, aki nem az oldal gazdája, és mégis beirogat ide...), ahogy az is egy hozzászóló volt, aki a HUP-ról írt negatív véleményt.

Re: Hupos hőzöngők, bravó! -- Tue, 19 Sep 2006 11:22:26 -0500 reply
Mit HUPpogtok? itt ? :-)

Google
 
Web webni.innen.hu
<<Keresők rangsorolási szempontjai ^^Rangsorolás Eszköztár PageRank>>
OldalGazda : Jároli József
keresőoptimalizálás szakértő @ en  innen.hu
☎ 70-512-9874
 
Web innen.hu
RSS abrak kivonat az oldalak változásairól, rss olvasókhoz +del.icio.us hozzáadás a weben tárolt linkgyűjteményhez
licenszfeltételek a tartalom más weboldalon történő felhasználásának szabályai, egyéb kikötés hiányában impresszum kapcsolatfelvétel, jogi nyilatkozat