Ez egy archívum. Így nézett ki az egyik legnagyobb magyar keresők­kel, keresőoptimalizálás­sal foglalkozó weboldal régebben. Az oldal aktuális állapota ide kattintva tekinthető meg.   Adatvédelmi nyilatkozat



 
home

Weblapok rangsorolása a bejövő linkek alapján

A PageRanktm (PR) a Google egyik legfontosabb újítása volt, mellyel a Találati rangsorok minőségét nagymértékben javítani tudták, felhasználva a honlapok üzemeltetőinek közvetett értékítéletét: Végletekig leegyszerűsítve úgy lehete ezt a bonyolult technológiát leírni, hogy minden A oldalról B oldalra mutató hivatkozás egy, a B oldalra leadott szavazatnak minősül. A szavazat súlya függ attól, hogy a szavazatot leadó A oldalra hányan szavaztak, és így tovább. A fenti analógiához hasonlóan számításba kerülnek az ugyanazon a webhelyen található weblapok is, lehetővé téve a webhely belső hierarchiája szerinti súlyozást is. A Google ennek megfelelően folyamatosan számolja, újraszámolja az adatbázisában levő weblapok PageRank értékét. A felhasználók számára ez egy 1-10-ig terjedő skálán jelenik meg, de minden bizonnyal a tényleges számítás ennél jóval nagyobb számokkal történik, tehát két ugyanolyan PR értékű oldal valójában egy bizonyos értéktartományon belül helyezkedik el. Minden egyes weblapra külön kiszámításra kerül ez az érték, tehát ugyanazon webhely különböző lapjainak különböző PR értéke lehet. Az értékek kiszámolása bonyolult algoritmusokkal történik, módja vélhetőleg folyamatosan finomodik, és titkos, bár a Google-ről szóló első publikációkban olvasható PageRank leírást alapul véve nagyvonalakban képet alkothatunk annak mikéntjéről. Az egyes lapok PageRank értékének megtekintése többféleképpen lehetséges, (l. PageRank érték megállapítása című oldal)

Példa néhány nyitólap Page Rank értékére

Pagerank érték jelentősége

Mint a fenti példákból kitűnik, a lehetséges Pagerank értékek behatároltak, a webhely méretétől, a site lapjainak számából, rá mutató külső linkekből adódóan. A PR érték nincs egyenes arányban a látogatottsággal. Fontossága akkor érhető tetten, amikor az egyes kifejezésekre válaszul adott Találati rangsorok összeállítása történik: ekkor a magasabb PR értékű oldal kerül előrébb, azonban ez csak egy tényező a sok közül az oldalak Rangsorolásának kialakításahoz.

A PR érték jóval könnyebben megfogható, mint például az, hogy jól írtuk-e meg az oldal TITLEjét, ezért a weblaptulajdonosok jó részét kifejezetten foglalkoztatja a PR érték növelése, miközben nem fordítanak kellő figyelmet az Oldal kulcsfontosságú részeire.

Pagerank számításának megértése

Egyrészt a PageRank leírása című cikk is hasznos lehet ebben, de ha magad szeretnéd többé kevésbé kipróbálni, hogy bizonyos konfigurációk esetén hogyan változik a PR érték, akkor érdemes megnézni a PageRank Decodert a http://www.search-this.com/pagerank_decoder/ oldalon. Ez egy interaktív Flash alapú "játék"; segítségével tetszőleges oldalakat hozhatsz létre, és különbözőképpen összelinkelheted őket, majd kiszámoltathatod a végeredményeket. Mindenképpen nézd meg a demót, és olvasd el a FAQ szekciót, mert a rendszer működése félreértésekre adhat okot.


comments:

pagerank 3 -- Wed, 26 Jan 2005 10:21:04 -0800 reply
Nem tudom sikerült -e már pr 3 értékű oldalt találni, de küldök egyet: cegadatbazis.netrevalo.hu/index.php?page=index.nml&subpage=ceg.nml&cegid=274
Laca7 küldte

köszönöm! --kaixo, Wed, 26 Jan 2005 12:51:30 -0800 reply
Köszi a hozzászólást, de én nyitólapokra gondoltam, amikor azt írtam, hogy nem nagyon láttam még PR 3-mas nyitólapot, és amit küldtél, az nem nyitólap. (Illetve a nyitólapod PR4-es :)

pagerank meglepetés -- Tue, 01 Feb 2005 10:02:11 -0800 reply
www.sztaki.hu

Köszi! --kaixo, Sat, 05 Feb 2005 03:06:11 -0800 reply
Tehát létezik PageRank 8-as oldal a .hu domain alatt!

pagerank 3 -- Tue, 08 Feb 2005 10:36:30 -0800 reply
Akkor egy másik, ahol a nyitólap pr3 www.tele-monitor.hu

... -- Tue, 08 Feb 2005 10:36:51 -0800 reply
Küldte: Laca7

Köszönöm! --kaixo, Tue, 08 Feb 2005 13:55:22 -0800 reply
Igen, köszönöm szépen!

visszamutató hivatkozások -- Thu, 10 Feb 2005 07:50:01 -0800 reply
Szerinted min múlik az, hogy mi lesz bent a visszamutató hivatkozásokban? Én néztem a saját honlapunkat ami még viszonylag új, de már sok (relatív)link mutat rá, de a Google Tools-ban az ellenőrzéskor csak 3-4 darabot mutat. Néztem a te bekecsaba honlapodat is ami pr 4-es de azon is csak 3 visszamutató linket látok. Gondolom ennél több van, v. ha nincs akkor meg hogyan pr 4-es? Köszi, Üdv.: Laca7

visszamutató hivatkozások --kaixo, Thu, 10 Feb 2005 14:31:35 -0800 reply
Persze hogy több oldalról mutatnak linkek rá annál, mint amit a Google kijelez. Hajlok arra, hogy nem igazán működik jól ez a szolgáltatás, vagy pedig vannak olyan kiegészítő szabályai (melyek alapján kijelez ránk hivatkozó oldalt, vagy sem), amit nem ismerünk teljesen. Javaslom, hogy írd be a keresőbe a domainnevet idézőjelekbe rakva, így sok egyéb oldalak mellett megnézheted az összes olyan oldalról induló hivatkozást, ahol nincsenek Linkre rakott kulcsszavak.

visszamutató hivatkozások -- Fri, 11 Feb 2005 04:39:13 -0800 reply
Még azt találom érdekesnek, hogy pl.: a te említett lapodra a Google kijelzett visszamutató hivatkozások közt a legmagasabb érték a pr3, de ez a te honlapod alodala. Érdekes nem?

visszamutató hivatkozások -- Fri, 11 Feb 2005 12:17:56 -0800 reply
Hát igen, kellene molyolni egy kicsit vele, hátha van valami rendszer a dologban. Ha esetleg rájöttél, akkor szívesen veszem, ha beírod :) Valahogy úgy vagyok vele, hogy a jó PageRank nem elérendő cél, hanem inkább indikátor.

Pagerank 4: http://hup.hu -- Sun, 20 Feb 2005 08:50:12 -0800 reply
A HUP pagerank-je nem 4, hanem 6. Csak nem úgy kellene nézni, hogy http://hup.hu hanem úgy, hogy http://www.hup.hu/

Pagerank 4: http://hup.hu --kaixo, Sun, 20 Feb 2005 12:34:14 -0800 reply
Igazad van, ennek megfelelően megváltoztattam az oldalt. Nyitottam egy új oldalt a www aldomain használatával kapcsolatban. Bár nem vagyok benne biztos, hogy az oldalakat úgy egyébként és általában www-vel kellene nézni, de amint azt a mellékelt ábra mutatja, ezzel én kisebbségben vagyok.

visszamutató hivatkozások -- Wed, 02 Mar 2005 11:41:34 -0800 reply
Nem a Google-t kell nézni, hanem a Yahoo-t (linkdomain:). Azon kevés funkciók egyike, melyben a Yahoo jobb a Google-nál.

visszamutato hivatkozasok -- Thu, 03 Mar 2005 13:15:07 -0800 reply
Igen, jobbnak tûnik, a probléma csak az, hogy a saját oldalról bejövõ linkeket (tehát az abszolút linkeket) tartalmazó oldalakat is kilistázza. Mindenesetre nyitok egy új oldalt a témának: Bejövő linkek vizsgálata

pagerank 3->4 ? -- Wed, 11 May 2005 19:34:52 -0700 reply
3-as hivatkozást elég könnyű elérni pl. az Érintés.hu-nak ( http://erintes.hu ) kb. 2-3 hét alatt sikerült. Tudtok arra egzakt választ adni, mitől lesz 4-es, és milyen konkrét előnyökkel jár a 3-ashoz képest?

pagerank 3->4 ? --kaixo, Thu, 12 May 2005 05:32:40 -0700 reply
Arra, hogy mitől lesz háromból négy, van egzakt válasz: több Minőségi bejövő link kell. Ahogy a leírásban céloztam is rá, a legegyszerűbb ezt elérni úgy, hogy bejegyzed oldalad az Open Directory Projectbe, bár ez nem két-három hétig fog tartani. Konkrét előnyökkel nem nagyon jár a dolog szerintem, inkább közvetett előnyökkel.

http://weblabor.hu/ -- Fri, 23 Sep 2005 02:38:26 -0500 reply
PR7 a nyitóoldal, ráadásul az általad preferált www-mentes változatot használják :-)

http://weblabor.hu/ --kaixo, Fri, 23 Sep 2005 03:11:44 -0500 reply
Hmmm. Köszi! Valahogy kimaradt. Pedig szeressük és olvassuk is. Beírtam


 

Google

Egyéb kikötés hiányában a weblap felhasználásának feltételeit a Creative Commons Licensz szabályozza. | impresszum